2012. január 28., szombat

Kínai autóipar Európában

A kínai Great Wall Motor február 21-én adja át bulgáriai autógyárát. Ez lesz az első kínai autógyár az Európai Unióban. Az észak-bulgáriai Lovecs közelében található gyárban már november óta folyik a próbagyártás. Az autógyár éves kapacitása 50 ezer jármű lesz, mintegy kétezer embernek ad munkát. A kínai cég három modelljét - Hover H5, Steed 5, Voleex C10 - fogják majd itt gyártani.

Ferdinand Dudenhöffer, a duisburgi járműipari kutatóintézet szakértője szerint a Great Wallnak minden esélye megvan ahhoz, hogy jó eladási adatokat mutasson fel Kelet-Európában. A szakértő szerint a kínai cég 5-6 éven belül akár 5 százalékos piaci részesedést is elérhet a kelet-európai országokban.

Bernard Neuviale, a Renault-Nissan Bulgária vezérigazgatója, a cég új Renault Twingo bulgáriai bemutatóján azt mondta: a Great Wall egyelőre biztosan nem veszélyezteti a francia Renault céghez tartozó Dacia eladásait. A vállalatvezető szerint a kínai autógyárnak először bizonyítania kell, elsősorban azt, hogy jó minőségű autókat képes gyártani. Bernard Neuviale szerint a Great Wall árai sem túlkedvezőek jelenleg. A Voleex C10 alapára 16 ezer leva (2,4 millió forint) a Steed 5 modell 24 500 levába (3,7 millió), a Hover H5 28 700 levába (4,3 millió) kerül.

Pályán is támad a kínai MG

A nyolcszögletű jelvény egykor egyet jelentett a gyors és élvezetes sportkocsikkal, de az elmúlt évek szerencsétlenkedése után már a briteknek sem elég az ismerős név. Ismét bizonyítani kell, közúton és versenypályán egyaránt, hogy a kínaiak megérdemlik a vásárlók figyelmét. Alighanem ebből a megfontolásból alapít gyári versenyistállót az MG, amely az MG6 túrakocsinak átépített változatával áll rajthoz az idei brit túrakocsi-bajnokságon. Az előkészületek ígéretesek, hiszen az autók felkészítését a Triple 8 Racing vállalta, amely éveken át győzelmet győzelemre halmozott a Vauxhall partnereként ugyanebben a sorozatban. A tapasztalt versenyautó-építők mellé felvették a 90-es évek közepének sztárpilótáját, Jason Platót is, aki az utóbbi években ugyan inkább a Fifth Gear című televíziós adás műsorvezetőjeként szerepelt, de ismeri az összes angol versenypályát, mint a tenyerét, és igen értékes fejlesztési tanácsokkal szolgálhat. Plato mellett egy fiatal tehetség, Andy Neate hajtja majd a másik MG-t. A kínai Shanghai Automotive, a márka tulajdonosa sokat várt az angliai visszatéréstől, de az első hónapok nem hozták meg a várt sikert. A tervekben szereplő ezrek helyett csupán néhány száz autót tudtak eladni, annak ellenére, hogy az MG-ket Angliában szerelik össze, és a márkanév sem cseng rosszul. Ezen szeretnének változtatni, részint a választék bővítésével, részint a sportprogrammal – ha nyernek néhány futamot, nyilván többen akadnak majd, akik felfigyelnek a márka visszatérésére, és így talán az eladások is meglódulnak végre.

http://totalcar.hu/magazin/hirek/2012/01/27/palyan_is_tamad_a_kinai_mg/

http://www.origo.hu/auto/20120127-kinai-autok-bulgariabol.html

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése